Skoda Enyaq RS to najmocniejszy i zarazem najdroższy model w ofercie czeskiej marki. Tylko czy blisko 300-konny elektryczny SUV ze sporą nadwagą może dostarczyć sportowych emocji? A może lepiej postawić na standardowego Enyaqa? Odpowiedzi na te pytania poszukamy w teście Skody Enyaq RS Maxx iV, czyli najbogatszej odmiany kosztującej ponad 300 tysięcy złotych.
Co prawda musieliśmy trochę poczekać, ale wreszcie MG HS trafił do naszego garażu i bardzo nas zaskoczył. Czym dokładnie? Z jakimi ustępstwami trzeba się pogodzić i czy warto kupić chińskiego SUV-a? Sprawdzamy to w teście MG HS w najwyższej wersji wyposażenia Exclusive oraz z manualną skrzynią biegów.
Do naszego garażu wjechał Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM DSG w bogatej wersji Xperience. To najmocniejszy i najlepiej wyposażony wariant jaki możemy obecnie zamówić. Co prawda Ateca należy do samochodów z najdłuższym stażem na rynku, ale pomimo tego wciąż jest ciekawą propozycją w segmencie kompaktowych SUV-ów.
Nie jest to nasze pierwsze spotkanie z Cuprą Formentorem, ale tym razem do naszego garażu wjechała bardziej przyziemna odmiana hiszpańskiego SUV-a z którą nigdy nie mieliśmy do czynienia. Cupra Formentor 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive nie jest ani najmocniejszym wariantem, ani też najlepiej wyposażonym, ale warto się nim zainteresować, bo może okazać się optymalnym wyborem.
Kia Stonic to typowy miejski crossover, który oferuje przestronne wnętrze, dobre wyposażenie, podniesione zawieszenie i oszczędne układy napędowe. Za ciekawie skonfigurowany egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić w okolicach 100 tysięcy złotych co nie jest wygórowaną kwotą. Zapraszamy do testu Kii Stonic 1.0 T-GDI MHEV 120 KM DCT GT Line.
W bazowej wersji kosztuje około 90 tysięcy złotych, ma 5-letnią gwarancję a z salonu może wyjechać z instalacją LPG. Ssangyong Tivoli to najmniejszy SUV w gamie koreańskiej marki, który zadebiutował na rynku w 2015 roku, ale pomimo upływu czasu nie zamierza odchodzić na emeryturę. Mało tego, w zeszłym roku doczekał się kolejnego liftingu. Co oferuje koreański SUV i czym może przekonać do siebie potencjalnych klientów?
Na rynku pojawiła się właśnie odświeżona Skoda Scala 2024, która zyskała bogatsze wyposażenie, lepsze materiały, nowsze technologie i upodobniła się do najnowszych modeli czeskiej marki. Co zmieniło się w zmodernizowanym modelu i czy nowa Scala ma szansę na dorównanie popularnością pozostałym modelom marki? Sprawdzamy to w naszym teście Skody Scala 1.5 TSI 150 KM DSG Monte Carlo.
Tym razem do naszego testu wybraliśmy hybrydę, która ze względu na cenę raczej nie będzie najpopularniejszym wariantem Clio, ale wydaje się idealnym wyborem do miasta. Do tego prezentowany egzemplarz to topowa wersja wyposażenia Esprit Alpine, która zastąpiła odmianę R.S. Line, więc poza bardzo bogatym wyposażeniem mamy również nieco sportowego ducha i przepastne wyposażenie. Renault Clio E-Tech Full Hybrid Esprit Alpine to samochód kompletny, ale kosztuje w okolicach 120 tysięcy złotych.
Suzuki Vitara to już dość wiekowe auto, jednak wciąż cieszy się popularnością wśród klientów i często możemy spotkać je na naszych ulicach. Na pewno zaletą Suzuki jest napęd na wszystkie koła, który wiąże się z dość dużym wydatkiem, ale relatywnie wciąż jest to tanie auto. Co ma do zaoferowania Suzuki Vitara i czy nie czas już na nową generację? Sprawdzamy to na przykładzie Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet mild Hybrid 4WD AllGrip 6MT Elegance, czyli wersji z miękką hybrydą, manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła.
Cupra Formentor VZ5 to topowa odmiana, która otrzymała 2,5 litrowego benzyniaka o mocy 390 KM, napęd na wszystkie koła, karbonowy body kit, sportowy układ hamulcowy czy rozbudowany układ wydechowy. To potwornie szybka wersja, którą możecie upalać na torze a nawet nią driftować. Czym różni się Cupra Formentor VZ5 w wersji BAT od pozostałych wariantów i czy warto wydać na nią blisko 370 tysięcy złotych?
Tym razem sprawdzamy co ma do zaoferowania wersja HEV (Hybrid Electric Vehicle). W Suzuki S-Cross 1.5 DualJet Hybrid mamy pełną hybrydę zapewniająca większą oszczędność oraz zautomatyzowaną przekładnię AGS, która powinna dać większy komfort użytkowania w mieście. A jak wygląda to w praktyce?
Jeśli chcecie kupić Volvo XC60 to musicie pogodzić się z mocno okrojoną gamą silnikową. Z oferty zniknęły silniki wysokoprężne i bazowy benzyniak B4 2.0 197 KM Mild Hybrid, więc testowane przez nas Volvo XC60 B5 AWD Mild Hybrid to obecnie jedyna wersja nie będąca hybrydą plug-in. Jak wypada bazowy benzyniak w najpopularniejszym samochodzie segmentu premium?
Do naszego garażu wjechał Nissan Qashqai e-Power 190 KM 2WD w najbogatszej wersji wyposażenia Tekna+. Jeśli lubicie ciszę i płynność jazdy oferowane przez elektryki, ale nie chcecie być ograniczani zasięgiem i zmuszani do czasochłonnego ładowania to hybryda stworzona przez Japończyków może się Wam spodobać.
Zawitał do nas odświeżony Hyundai i10 2024 FL 1.2 MPI AMT. To ciekawa wersja ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, która teoretycznie powinna być jego największą zaletą. Jak jest w praktyce? I co zmieniło się w odświeżonym modelu? I czy warto płacić za takie auto 80 – 90 tysięcy złotych?
Seat Arona to jeden z najciekawszych crossoverów segmentu B. Tym razem do naszej redakcji trafił Seat Arona 1.5 TSI 150 KM DSG FR, czyli najmocniejszy wariant w najbogatszym wyposażeniu za który trzeba zapłacić około 120 tysięcy złotych. Oczywiście prezentowany egzemplarz wymagał znaczącej dopłaty i kosztował około 145 tysięcy złotych.
Lata mijają a Skoda Karoq wciąż cieszy się zainteresowaniem klientów. W październiku testowaliśmy wersję Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG 4x4 a tym razem trafiła do nas zdecydowanie bardziej zdroworozsądkowa Skoda Karoq 1.5 TSI 150 KM DSG Style. Co oferuje czeski SUV, który w prezentowanej wersji rozpoczyna się od około 140 tysięcy złotych?
Ford Kuga to duży, rodzinny i komfortowy SUV, który bardzo dobrze zadomowił się na naszym rynku i jest dostępny w wielu wariantach. Do naszego testu trafił najdroższy wariant, czyli hybryda plug-in w wersji wyposażenia Graphite Tech Edition. Tanio nie jest, bo prezentowany egzemplarz to wydatek co najmniej 218 490 złotych. Jak wypadł Ford Kuga PHEV w naszym zimowym teście i czy warto się nim zainteresować?
Do naszego garażu wjechał Ford Focus ST X wyposażony w pakiet Performance. W takim wydaniu to jeden z najlepszych hot hatchy na rynku. Do tego Ford Focus ST Performance kosztuje mniej niż 200 tysięcy złotych co czyni go jedną z najciekawszych propozycji na rynku.
Do naszego testu trafił bogato wyposażony egzemplarz w wersji Extreme, napędzany benzyniakiem ECO-G 100 z fabryczną instalacją LPG, która dla wielu klientów może być kluczowa w podjęciu decyzji o zakupie. Właściwie to brakuje tylko napędu na wszystkie koła i automatycznej przekładni EDC, ale i tak, cena poniżej 100 tysięcy złotych to prawdziwa okazja. Zapraszamy do testu Dacia Duster ECO-G 100 LPG Extreme.
Jest grupa klientów nastawiona na nowości, potrzebująca samochodu wyróżniającego się z tłumu i wyposażonego w najnowocześniejsze rozwiązania. Jest też grupa klientów – tradycjonalistów, szukających samochodu nieskomplikowanego w obsłudze, wyposażonego w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, taniego w eksploatacji i bezawaryjnego. Właśnie dla takich klientów jest Suzuki S-Cross Hybrid 1.4 4WD 6MT Premium.
Odbiór nowego auta to emocje, których nie da się pomylić z niczym innym. Zdjęcia pod salonem, zapach tapicerki, pierwszy powrót do domu inną drogą niż zwykle. W tym wszystkim łatwo przesunąć klucze na koniec listy — „przecież są dwie sztuki, do tego ładna saszetka”. A jednak to właśnie pierwszy tydzień przesądza, czy zestaw będzie „dobry” [...]
Mio MiVue 903 Pro: rewolucja w trybie parkingowym i sensor STARVIS 2. To może być hit.
Jesień i zima to bez wątpienia najtrudniejszy czas dla wideorejestratorów. Szybko zapadający zmrok, deszcz i słabe oświetlenie demaskują słabości tanich kamer. Właśnie dlatego producenci prześcigają się w implementacji nowych technologii, a Sony STARVIS 2 to obecnie święty Graal w nocnych nagraniach. Mio doskonale zdaje sobie z tego sprawę, wprowadzając na rynek modele MiVue 903W Pro [...]
Nissan Qashqai e-POWER pali 5,4 l/100 km. Czy to koniec diesli i zwykłych hybryd?
Rynek hybryd jest dzisiaj gęsty jak poranna mgła. Każdy producent ma swoją technologię, swoje nazwy i swoje obietnice. W tym wszystkim Nissan od początku szedł pod prąd ze swoim systemem e-POWER, który jest tak naprawdę samochodem elektrycznym z własną, spalinową elektrownią na pokładzie. Pomysł genialny w swojej prostocie, ale pierwsza generacja miała pewne niedociągnięcia, zwłaszcza [...]
Renault 5 Turbo 3E: Elektryczna legenda za 725 000 zł wyjechała na drogi. To czyste szaleństwo!
W motoryzacji jest kilka świętości, ikon, których lepiej nie ruszać. Próba wskrzeszenia legendy często kończy się marketingową klapą i rozczarowaniem fanów. Ale co, jeśli ktoś podchodzi do tematu z odpowiednią dozą szaleństwa i inżynieryjnego geniuszu? Renault pokazało właśnie, że się da. Wypuścili na legendarne trasy Rajdu Korsyki swoją nową, elektryczną zabawkę – Renault 5 Turbo [...]
TEST | Alkomat Alcolife S3 Mini – kieszonkowy strażnik trzeźwości w ogniu meczowych emocji – recenzja, opinie, #kluczowa5

Przerwa na mecze reprezentacji to dla wielu kibiców czas spotkań i sportowych emocji, którym nierzadko towarzyszy jakiś trunek. To także idealny moment, by przypomnieć sobie o kluczowej zasadzie: „piłeś – nie jedź”. Ale skąd mieć pewność, czy po kilku godzinach od ostatniego toastu jesteśmy już w pełni gotowi, by usiąść za kółkiem? Z pomocą przychodzą [...]
TEST | Seat Ibiza 1.0 TSI Style – miejski maluch na wielkiej wyprawie – opinie, recenzja #kluczowa5

Pomysł na kilkudniowy wypad do Budapesztu pojawił się nagle. Zamiast szukać biletów lotniczych, postanowiłem, że to idealna okazja, by sprawdzić w trasie coś z segmentu B. Wybór padł na Seata Ibizę, a konkretnie poliftową wersję z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM. Hiszpański maluch, miejska legenda – jak sprawdzi się w podróży liczącej ponad [...]
NAVITEL AIR12 MINI: Czy to koniec tradycyjnych pompek rowerowych?

Porównanie kamer motocyklowych: Mio MiVue MP30 vs Mio MiVue M820WD

TEST | Lampka rowerowa Offbondage HR3-1000 – uwolnij się od mroku – opinie, recenzja, #kluczowa5

Zdecydowana większość rowerzystów, zwłaszcza tych jeżdżących po zmroku, wie, jak ważne jest dobre oświetlenie. Nie chodzi tylko o to, żeby nas było widać. Równie kluczowe jest to, żebyśmy my sami widzieli, co dzieje się na drodze, zwłaszcza z dala od miejskich świateł. Właśnie w tym kontekście na redakcyjny stół trafiła lampka rowerowa Offbondage HR3-1000. Zapraszam [...]
first appeared on .
W świecie motoryzacji są debiuty, obok których nie da się przejść obojętnie. Dacia Bigster Hybrid 155 to bez wątpienia jeden z nich. Rumuński producent, znany z pragmatycznego podejścia do tworzenia samochodów, rzuca rękawicę w zatłoczonym segmencie kompaktowych SUV-ów, prezentując model, który ma być czymś więcej niż tylko większym bratem Dustera. Bigster już na pierwszy rzut [...]
first appeared on .

