Pojechaliśmy po bezwypadkowego Tiguana. Skala w mierniku się skończyła


Już za nieco ponad 80 tys. zł możesz mieć kilkuletniego, bogato wyposażonego SUV-a – Volkswagena Tiguana z oszczędnym wysokoprężnym silnikiem o mocy 190 KM i automatyczną skrzynią biegów. Polscy handlarze bardzo chętnie sprowadzają te samochody, mają przy tym szczególny talent do wyszukiwania aut bezwypadkowych, w pełni sprawnych i w dobrej cenie – tak przynajmniej wydaje się po przejrzeniu ogłoszeń. Przy całym szacunku do tej profesji potencjalnym klientom zalecamy jednak ostrożność. Może się bowiem zdarzyć, że – tak jak my – pojedziecie po samochód bezwypadkowy, a na miejscu zastaniecie samochód owszem, bardzo ładny, ale jednak po kilku szkodach w tym jednej… raczej całkowitej.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Przejechaliśmy 100 tys. km mocnym BMW 540i xDrive. Nie na taki finał liczyliśmy
Ładne, praktyczne i mocne - za kierownicą BMW 540i xDrive przeżyliśmy na dystansie 100 tys. km mnóstwo miłych chwil. Niestety było też sporo takich, o których wolelibyśmy zapomnieć. Auto zagwarantowało nam zdecydowanie za dużo nieplanowanych wizyt w serwisach.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Jeździliśmy tym Mercedesem przez 15 lat, przejechaliśmy pół miliona kilometrów. W jakim stanie było W204?
Tych aut z przebiegami przekraczającymi pół miliona kilometrów jeździ po Polsce więcej, niż myślicie, choć w większości przypadków ich wielokrotnie cofane liczniki mówią co innego. Tu mamy do czynienia z autem, które przez 15 lat pokonywało kolejne kilometry pod nadzorem fachowców – z dokładnością co do dnia, godziny i kilometra wiemy, jak sprawował się ten Mercedes. Czy Mercedes Klasy C generacji W204 to godny następca znanych z trwałości "beczek" (W123) i "baleronów" (W124)?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Lepiej postawić na starszego Mercedesa czy młodszą Dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł
Używany SUV za 60 tys. zł? Wybór jest spory, a im dłużej przegląda się ogłoszenia, tym tym ma się więcej dylematów. Większy, ale starszy czy mniejszy ale młodszy? Starszy, ale premium czy mniejszy, ale marki popularnej? I w końcu diesel czy benzyna? Mamy pięć propozycji używanych SUV-ów za około 60 tys. zł, o które zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Czy prawie nowy SUV Volvo to dobry pomysł? Zapytaliśmy mechaników o używane XC60 i XC90


Oba SUV-y Volvo z naszego zestawienia debiutowały na rynku już dobrych kilka lat temu, ale oba wciąż można kupić w salonach szwedzkiej marki jako nowe auta (po drobnych zmianach, ale jednak). Ich duża popularność — szczególnie modelu XC60, będącego od lat bestsellerem wśród marek premium w Polsce — sprawie, że na rynku wtórnym nie brakuje ofert.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych
Wiele osób chętnie sięgnęłoby po używany samochód z "automatem", ale boi się takiego rozwiązania. Czy rzeczywiście musi to oznaczać ogromne wydatki na naprawę? Czy można sprawdzić skrzynię przed zakupem?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
SUV premium nr 1 w Polsce. Mechanik sprawdził nam dwa Volvo XC60
Volvo XC60 to w Polsce hit - od wielu lat jest najczęściej kupowany samochodem klasy premium. W 2024 r. znowu było numerem 1.Dlatego ofert na rynku wtórnym nie brakuje, a wśród nich można znaleźć bardzo zadbane egzemplarze. Trzeba jednak pamiętać, że XC60, bez względu na generację, to auto nowoczesne, a co za tym idzie - tanio w serwisie nie będzie. Co się psuje w XC60 I i II generacji? Jakich silników unikać? O opinie zapytaliśmy mechaników.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Używane SUV-y Skody okiem mechanika. Kodiaq i Karoq z ocenami. Dawno takich nie było


To się Skodzie udało. Jej dwa praktyczne SUV-y mają wzięcie i na rynku pierwotnym - i na rynku wtórnym. To nowoczesne auta przepełnione skomplikowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jak sprawdzają się one po latach eksploatacji? Zapytaliśmy o to mechaników. Ich opinie zestawiliśmy z naszymi wrażeniami z jazdy czeskimi SUV-ami i na tej podstawie wystawiliśmy im oceny. Zaskakująco wysokie.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Używane A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik nie gryzł się w język. Jest wygrany
Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Przejechaliśmy ponad 100 tys. km Volkswagenem Tiguanem. Wyszło kilka rzeczy


To był ważny test. Volkswagen Tiguan i test długodystansowy na 125 tys. km - długo na to czekaliśmy i mieliśmy względem auta spore oczekiwania. Zasadniczą część testu, czyli 100 tys. km, Tiguan 2.0 TSI zaliczył śpiewająco. Jednak zanim rozebraliśmy go na części pierwsze, przejechaliśmy nim jeszcze kolejne 25 tys. km. I wtedy pojawiły się skazy na tym niemal idealnym obrazku. Było blisko szóstki, ale końcówka dużo zmieniła.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Używane SUV-y premium w dobrej cenie. Zabraliśmy je do mechanika. Na liście Volvo, Lexus i Audi
Kompaktowe SUV-y premium cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Znakomita większość z nich ma diesla pod maską. Czy to dobre połączenie? Na celownik bierzemy kilkuletnie egzemplarze. I tym razem sprawdzamy ulubione SUV-y z klasy premium. Po latach kuszą atrakcyjną ceną. Ale jak nie wpaść w pułapkę? O każdym modelu porozmawialiśmy z mechanikami i osobami, które jeżdżą nimi przez dłuższy czas.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Używany Nissan Qashqai. Mechanik sprawdził nam dwie generacje. "Pułapka"
Nissan Qashqai to jeden z modeli, który ugruntował mocną pozycję kompaktowych crossoverów i SUV-ów. Kierowcy w Europie wręcz pokochali ten samochód. Dzisiaj dwie pierwsze generacje japońskiego SUV-a kuszą atrakcyjnymi cenami. Czy używany Nissan Qashqai to dobry wybór? Razem z mechanikiem oceniamy dwie generacje.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Jeśli diesel, to nie jeden z tych 11. Są awaryjne i bardzo drogie w serwisowaniu


Są takie silniki, od których lepiej trzymać się z daleka. 11 diesli z naszego zestawienia zdecydowanie należy do tego grona. Awarie są w nich niemal pewne, a naprawy — bardzo drogie.
Źródło:
www.auto-swiat.pl
Szukamy dobrego, taniego SUV-a z dieslem i napędem na cztery koła


Dobry i niezawodny używany SUV w dość przystępnej cenie... Każdego dnia wielu Polaków wchodzi na serwisy z ogłoszeniami właśnie w celu znalezienia takiego samochodu. Postanowiliśmy sprawdzić, który SUV jest godny uwagi. Bierzemy pod lupę pięć SUV-ów, które spełniają te wymagania: Forda Kugę, Volkswagena Tiguana, Kię Sportage, Mazdę CX-5 i Hondę CR-V. Choć na pierwszy rzut oka wydają się podobne, znajdziecie sporo różnic. Który model najlepiej spełni wasze oczekiwania?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Sprawdziliśmy stan Mercedesa S213 z przebiegiem 150 tys. km. Czy używany, nowoczesny Mercedes drenuje portfel?


Poprzednia generacja Mercedesa klasy E (o oznaczeniu W213 - sedan i S213 - kombi) nie zdążyła się jeszcze zestarzeć - dla niewtajemniczonych wciąż może wyglądać na najnowszą generację modelu, a tymczasem jej produkcja rozpoczęła się w 2016 r., a zakończyła w 2023 r. Dla nabywców aut używanych to dobra wiadomość, bo zmiana modelu oznacza spadek cen używanych aut. Czy jednak warto interesować się nowoczesną limuzyną Mercedesa, która nie jest już objęta gwarancją producenta?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Jakie auto za 80 tys. zł? Mechanik nie miał problemu z wyborem. Opel Insignia, Mazda 6 czy Renault Talisman?


Do tego porównania zaklasyfikowaliśmy trzy auta z trzech różnych krajów i z innymi problemami. Ceny każdego z nich startują z pułapu około 50 tys. zł, ale my szukamy sensownych egzemplarzy, dlatego zalecamy uzbierać około 80 tys. zł. Odchodzący w zapomnienie segment może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydowym Volvo XC60. Na długo ten test zapamiętamy
Volvo XC60 z oznaczeniem T8 to szwedzki SUV z hybrydą typu plug-in, czyli taką, którą można ładować z gniazdka. To skomplikowany napęd, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak przekłada się to na trwałość. Szwedzkim SUV-em przejechaliśmy 100 tys. km w różnych warunkach, sprawdzając nie tylko trwałość, ale też spalanie, komfort i dynamikę. Na długo ten test zapamiętamy.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Auto używane, a wygląda i jeździ jak nowe. Program renew Factory Renault
Używane jak nowe – tak można określić najnowszy pomysł Renault na renowację samochodów używanych Renault i Dacia, a także innych marek. W Polsce właśnie uruchomiono program renew Factory. Pod Warszawą będzie pracowało 30 ekspertów od renowacji używanych samochodów. Jak ma to działać?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Używane SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"
Czy kwota 50 tys. zł wystarczy na zakup używanego SUV-a premium? Oczywiście, że tak, jednak nie zawsze będzie to dobrze wydane pieniądze. W naszym zestawieniu znajdują się samochody z różnych roczników, segmentów, o różnych cenach i opinie na temat ich awaryjności. Czy warto postawić na Audi, Mercedesa, BMW czy może Volvo? Który segment będzie względnie bezpieczny, a który lepiej omijać w tym przedziale cenowym?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km
100 tys. km Toyotą Prius to było za mało - test przedłużyliśmy o dodatkowe 50 tys. km. W końcu hybrydy Toyoty mają opinię wręcz niezniszczalnych, nawet na bardzo długich dystansach. No to sprawdziliśmy, czy faktycznie tak jest, zaprzęgając do testu czwartą generację Priusa.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Wielki ranking SUV-ów. Wszystkimi przejechaliśmy 100 tys. km. Najlepszy i najgorszy to totalne zaskoczenia
Ten ranking powstawał przez wiele lat. W tym czasie kilkudziesięcioma SUV-ami przejechaliśmy po co najmniej 100 tys. km. Każde auto ocenialiśmy, korzystając z tego samego klucza, obiektywnie przyznając punkty karne za awarie czy inne niedociągnięcia. Tak powstał wielki ranking SUV-ów. Jest wiele zaskoczeń, ale największe są dwa - zwycięzca i przegrany.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Jaką używaną hybrydę kupić za 60 tys. zł? Mamy 10 propozycji. Najwięcej od Toyoty, ale jest też hybryda z dieslem


Samochody z napędem hybrydowym od dobrych kilkunastu lat robią się coraz popularniejsze, więc siłą rzeczy ich rynkowa oferta z roku na rok jest coraz większa i coraz bardziej przystępna cenowo. Czy pełne hybrydy najlepiej czują się w mieście? Przeważnie tak jest. Sprawdzamy, które auta do ok. 60 tys. zł przy okazji są też mało awaryjne.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat
BMW serii 5 E60 i Audi A6 C6 mają już po dwadzieścia lat. Kiedyś zarezerwowane dla najlepiej zarabiających, dziś dostępne dla każdego. Warto się skusić? Czy niegdyś luksusowe limuzyny Audi i BMW zachowały nieco prestiżu?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie
Nasi koledzy z niemieckiego "Auto Bilda" zakończyli długodystansowy test hybrydowej Hondy CR-V e:HEV AWD. Zwieńczeniem każdego testu wytrzymałościowego jest rozebranie auta na części pierwsze i ocena jego stanu technicznego. Mechanicy byli pod dużym wrażeniem, choć z jednym dość poważnym zastrzeżeniem.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Kupujemy prawie nową limuzynę premium. Lepsze Audi, BMW czy Mercedes? Opinia mechaników była kluczowa


Ceny porównywanych Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesa klasy E zaczynają się poniżej pułapu 100 tys. zł, ale na sensowne egzemplarze trzeba szykować przynajmniej 130 tys. zł. Pytanie tylko, na co te pieniądze wydać: Audi, BMW czy Mercedesa? Rzadko zdarza się, by różnice między porównywanymi autami były aż tak znaczące jak w tym przypadku.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Jak trzyma się i jeździ 15-letni SUV Audi? Sprawdziliśmy Q5 pierwszej generacji


Pierwsza generacja Audi Q5 została wprowadzona na rynek pod koniec 2008 r. Średniej wielkości SUV klasy premium od samego początku był bestsellerem. I już na początku zasłużył sobie na uznanie w raporcie TÜV. Przez długi czas wysokie ceny na rynku wtórnym były jednak argumentem przeciwko zakupowi tego modelu przez przeciętnie zarabiających.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Używana Toyota RAV4 trzyma cenę jak mało które auto. Może lepiej kupić VW Tiguana?
Toyota RAV4 ma wzięcie na rynku wtórnym. Ma też bardzo wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Używane BMW serii 3 G20 czy Alfa Romeo Giulia? Szukamy lekko używanego auta, które daje radość z jazdy
Bez dwóch zdań to dwa najlepiej jeżdżące auta w swoim segmencie. Które jest lepszym wyborem dla osób szukających ładnego, wciąż nowoczesnego, ale względnie bezproblemowego w eksploatacji samochodu? Zapytaliśmy o to mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów obu aut. Lepiej zdecydować się na używaną Alfę Romeo Giulię czy BMW serii 3?
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Te modele kończą w tym roku 20 lat. Czy tak wyobrażałeś sobie "starocie"?
Regularnie pojawiają się w mediach artykuły, w których mowa jest o tym, że sprowadzamy do Polski motoryzacyjny złom i jeździmy starociami, bo auta trafiające do naszego kraju i jeżdżące po polskich drogach mają średnio po kilkanaście lat. Czy to rzeczywiście tak dużo? Oto 10 modeli, które w tym roku będą obchodziły swoje 20. urodziny, ale patrząc na nie, trudno w to uwierzyć.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII


Ford Fiesta jeździ najlepiej w swojej klasie. Nie tylko to sprawia, że auto trzyma cenę, co tyczy się głównie VI i VII generacji modelu. Jednak niech dobra opinia o tym samochodzie nie sprawi, że podczas oględzin będzie nieostrożni. Szczególnie podczas zakupu Fiesty V.
www.auto-swiat.pl
Źródło:
Wybierz markę
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Aro
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Chatenet
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- FSO
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Łada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Ligier
- Lincoln
- Lotus
- Lublin
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Melex
- Mercedes
- Mercury
- MG
- Microcar
- Mini
- Mitsubishi
- Moskwicz
- Nissan
- Oldsmobile
- Opel
- Peugeot
- Piaggio
- Plymouth
- Polonez
- Pontiac
- Porsche
- Proton
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Saturn
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Ssang Yong
- Subaru
- Suzuki
- Syrena
- Tata
- Tesla
- Toyota
- Trabant
- Triumph
- Uaz
- Volkswagen
- Volvo
- Warszawa
- Wartburg
- Wołga
- Yugo
- Zaporożec
- Żuk
- Inna
ADAC
Alfa Romeo
Aro
Audi
Austin
BMW
Citroen
Dacia
Dealer
Ducati
Fernando Alonso
Ferrari
Fiat
Ford
Ford Focus
Honda
Hyundai
Jeep
Kia
Lewis Hamilton
Mandat
Mazda
McLaren
Mercedes
MG
Mini
Moto3
Motocykle
MotoGP
Nissan
Olej
Opel
Opel Astra
Peugeot
Policja
Porsche
Red Bull
Renault
Renault Megane
Robert Kubica
Seat
Skoda
Suzuki
Toyota
Volkswagen
Volkswagen Golf
Volkswagen Passat
Volvo
WRC
Wypadek
MotoInfo24.pl poleca: Oferty poleasingowe | Ubezpieczenia OC /AC | Części samochodowe | Sporty samochodowe