Wnętrze DS N8. Nowa nomenklatura to początek zmian
Odejście Carlosa Tavaresa raczej nie zmieni sytuacji francuskiej marki premium. Plan rozwoju jest już dobrze znany, choć nie ukrywamy, że wolelibyśmy zobaczyć więcej premier samochodów hybrydowych. I niewykluczone, że tak będzie, co mogą prognozować decyzje w innych markach koncernu Stellantis – na przykład Fiata, który wraca do hybrydowej „pięćsetki”. Tymczasem prezentujemy wnętrze DS N8, a […]
02.12.2024 13:36
Odejście Carlosa Tavaresa raczej nie zmieni sytuacji francuskiej marki premium. Plan rozwoju jest już dobrze znany, choć nie ukrywamy, że wolelibyśmy zobaczyć więcej premier samochodów hybrydowych. I niewykluczone, że tak będzie, co mogą prognozować decyzje w innych markach koncernu Stellantis – na przykład Fiata, który wraca do hybrydowej „pięćsetki”. Tymczasem prezentujemy wnętrze DS N8, a […]
Pół wieku temu w „Motorze” – przeglądamy wydanie nr 48 z 1974 r.
Czym żyła zmotoryzowana Polska 50 lat temu? Miło było popatrzeć na ładną Skodę, Fiat wprowadzał do sprzedaży model, który stał się marzeniem wielu osób w epoce PRL-u, Polmozbyt zaliczał dość skromny start, za to Rajd Warszawski wypadł okazale. Zajrzyjmy do „Motoru” z 1 grudnia 1974 r.
29.11.2024 8:20
Czym żyła zmotoryzowana Polska 50 lat temu? Miło było popatrzeć na ładną Skodę, Fiat wprowadzał do sprzedaży model, który stał się marzeniem wielu osób w epoce PRL-u, Polmozbyt zaliczał dość skromny start, za to Rajd Warszawski wypadł okazale. Zajrzyjmy do „Motoru” z 1 grudnia 1974 r.
Produkcja Fiata 500e wstrzymana. Tak, ponownie
Aż trudno uwierzyć, że producenci, którzy dysponują wszelkimi danymi rynkowymi, zaufali „na ślepo” politykom. To po prostu nie mogło doprowadzić do niczego dobrego. Unia Europejska cały czas chce narzucić trendy, ale klienci nie są do nich przekonani. Nie można nikogo zmusić do tak dużych wydatków, jak zakup nowego auta elektrycznego. A tym bardziej w czasach […]
28.11.2024 9:48
Aż trudno uwierzyć, że producenci, którzy dysponują wszelkimi danymi rynkowymi, zaufali „na ślepo” politykom. To po prostu nie mogło doprowadzić do niczego dobrego. Unia Europejska cały czas chce narzucić trendy, ale klienci nie są do nich przekonani. Nie można nikogo zmusić do tak dużych wydatków, jak zakup nowego auta elektrycznego. A tym bardziej w czasach […]
Fiat 132 – następca modelu 125 | „Motor” nr 22/1972
Zastępujący Fiata 125 model 132 szybko stał się w Polsce obiektem marzeń. Włoską nowość – z naciskiem na aspekty techniczne – „Motor” przedstawił czytelnikom w numerze 22 z 1972 roku.
25.11.2024 16:30
Zastępujący Fiata 125 model 132 szybko stał się w Polsce obiektem marzeń. Włoską nowość – z naciskiem na aspekty techniczne – „Motor” przedstawił czytelnikom w numerze 22 z 1972 roku.
Pół wieku temu w „Motorze” – przeglądamy wydanie nr 47 z 1974 r.
Czym żyła zmotoryzowana Polska 50 lat temu? Fabryka Samochodów Osobowych otrzymała ważny order, rozważano zakończenie produkcji Syreny, na salonie w Paryżu panował smutek (choć premiery miały kultowe z perspektywy lat modele), poznawaliśmy też coraz lepiej Fiata 127p – niedoszłą alternatywę dla Malucha. Zajrzyjmy do „Motoru” z 24 listopada 1974 r.
22.11.2024 8:30
Czym żyła zmotoryzowana Polska 50 lat temu? Fabryka Samochodów Osobowych otrzymała ważny order, rozważano zakończenie produkcji Syreny, na salonie w Paryżu panował smutek (choć premiery miały kultowe z perspektywy lat modele), poznawaliśmy też coraz lepiej Fiata 127p – niedoszłą alternatywę dla Malucha. Zajrzyjmy do „Motoru” z 24 listopada 1974 r.
Fiat 500 Giorgio Armani Edition. To raczej nie pomoże
Biżuteryjny charakter miejskiego modelu włoskiej marki ma w sobie dużo uroku i dobrze, że marketingowcy starają się to wykorzystać. Problem w tym, że teraz mają bardzo ograniczone możliwości. Fiat 500 Giorgio Armani Edition wygląda bardzo przyzwoicie. Wbrew pozorom, nie to jest jednak najważniejsze dla potencjalnego klienta. Liczy się napęd, a ten oferowany jest tylko i […]
20.11.2024 17:50
Biżuteryjny charakter miejskiego modelu włoskiej marki ma w sobie dużo uroku i dobrze, że marketingowcy starają się to wykorzystać. Problem w tym, że teraz mają bardzo ograniczone możliwości. Fiat 500 Giorgio Armani Edition wygląda bardzo przyzwoicie. Wbrew pozorom, nie to jest jednak najważniejsze dla potencjalnego klienta. Liczy się napęd, a ten oferowany jest tylko i […]
Fiat Multipla: autoalarm, nie jest mu potrzebny, ale to tak dziwne auto, że aż fajne. I z biegiem lat coraz fajniejsze
Projektanci poskąpili mu urody, ale Fiat Multipla to naprawdę praktyczny minivan pełen ciekawostek. W dodatku z zadatkami na oryginalnego (i bardzo rzadkiego) youngtimera. Przyjrzyjmy się jego słabym i mocnym stronom.
20.11.2024 8:45
Projektanci poskąpili mu urody, ale Fiat Multipla to naprawdę praktyczny minivan pełen ciekawostek. W dodatku z zadatkami na oryginalnego (i bardzo rzadkiego) youngtimera. Przyjrzyjmy się jego słabym i mocnym stronom.
Stellantis liderem sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce
Grupa Stellantis w październiku odnotowała bardzo dobry wynik sprzedaży lekkich samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony. Do polskich klientów trafiły łącznie 1 4331 samochody dostawcze marek Citroën, Fiat Professional, Opel i Peugeot, należących do Stellantis, co pozwoliło na uzyskanie ponad 24% udziału w rynku. Po dziesięciu miesiącach 2024 roku Stellantis jest liderem na rynku samochodów dostawczych o DMC do 3,5t z wynikiem sprzedaży 11 549 sztuk i udziałem w rynku na poziomie 21,39%.
14.11.2024 11:09
Grupa Stellantis w październiku odnotowała bardzo dobry wynik sprzedaży lekkich samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony. Do polskich klientów trafiły łącznie 1 4331 samochody dostawcze marek Citroën, Fiat Professional, Opel i Peugeot, należących do Stellantis, co pozwoliło na uzyskanie ponad 24% udziału w rynku. Po dziesięciu miesiącach 2024 roku Stellantis jest liderem na rynku samochodów dostawczych o DMC do 3,5t z wynikiem sprzedaży 11 549 sztuk i udziałem w rynku na poziomie 21,39%.
Alfa Romeo Junior ELETTRICA SPECIALE – mały włoski przystojniak… z Polski
Alfa Romeo Junior to trzeci z braci niedużych crossover’ów koncernu Stellantis, produkowanych w Polsce. Obok Fiata 600 i Jeep’a Avengera, Junior od Alfy jest najbardziej premium i według subiektywnych opinii, jest również najładniejszy. Samochód właśnie debiutuje na Pomorzu i mieliśmy okazję nim pojeździć w elektrycznym wydaniu ELETTRICA SPECIALE. Nowa Alfa Romeo miała trudny początek. Pierwotnie …
Alfa Romeo Junior to trzeci z braci niedużych crossover’ów koncernu Stellantis, produkowanych w Polsce. Obok Fiata 600 i Jeep’a Avengera, Junior od Alfy jest najbardziej premium i według subiektywnych opinii, jest również najładniejszy. Samochód właśnie debiutuje na Pomorzu i mieliśmy okazję nim pojeździć w elektrycznym wydaniu ELETTRICA SPECIALE. Nowa Alfa Romeo miała trudny początek. Pierwotnie …
Źródło:
www.moto3m.pl
Pół wieku temu w „Motorze” – przeglądamy wydanie nr 45 z 1974 r.
Czym żyła zmotoryzowana Polska 50 lat temu? Na pewno budową kombinatu FSM, ciągle łaknięto też wszelkich informacji na temat Polskiego Fiata 126p. Z gatunku ciekawostek – nowym motocyklem z silnikiem Wankla oraz monumentalnym torem testowym ze Związku Radzieckiego. Zajrzyjmy do „Motoru” z 10 listopada 1974 r.
08.11.2024 8:10
Czym żyła zmotoryzowana Polska 50 lat temu? Na pewno budową kombinatu FSM, ciągle łaknięto też wszelkich informacji na temat Polskiego Fiata 126p. Z gatunku ciekawostek – nowym motocyklem z silnikiem Wankla oraz monumentalnym torem testowym ze Związku Radzieckiego. Zajrzyjmy do „Motoru” z 10 listopada 1974 r.