Prezes Stellantisa broni decyzji o budowie Alfy Romeo Milano w Polsce
Według Carlosa Tavaresa, debiutujący w tym tygodniu, mały SUV włoskiej marki kosztowałby 10 tysięcy euro więcej i byłby mniej konkurencyjny, gdyby powstawał we Włoszech zamiast w fabryce w Tychach.
Źródło:
www.samar.pl
Nadal rośnie liczba ofert sprzedaży aut na wtórnym rynku
W marcu 2024 roku w Polsce oferowano 272,4 tysiąca aut z drugiej ręki. To o około 32,4 tys. sztuk więcej niż w lutym br. i blisko 62,8 tys. więcej niż rok temu. W ciągu miesiąca mediana cen pozostała na tym samym poziomie i wyniosła 32,9 tys. zł – wynika z raportu „Barometr AAA Auto”, opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów aut używanych.
Czym kierują się kobiety przy zakupie auta?
Z zeszłorocznego raportu „MotoBarometr” firmy Exact Systems wynika, że kobiety stanowią już ponad 36,5% wszystkich pracowników w branży automotive. Tendencja ta jest wzrostowa, a przedstawicielki płci pięknej nie tylko podbijają motoryzacyjny rynek pracy, ale także stanowią ważną część grona konsumentów samochodowych.
Z zeszłorocznego raportu „MotoBarometr” firmy Exact Systems wynika, że kobiety stanowią już ponad 36,5% wszystkich pracowników w branży automotive. Tendencja ta jest wzrostowa, a przedstawicielki płci pięknej nie tylko podbijają motoryzacyjny rynek pracy, ale także stanowią ważną część grona konsumentów samochodowych.
Duży wzrost ofert sprzedaży aut na wtórnym rynku
W lutym 2024 roku w Polsce oferowano 240 040 aut z drugiej ręki wobec 164 786 sztuk w takim samym miesiącu ubiegłego roku. W ciągu roku wzrosła też mediana cen – z 31 500 do 32 900 zł - wynika z raportu Barometr AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.
TSL rozpędzi się w 2024 roku
Firmy transportowe i logistyczne weszły w 2024 rok w jeszcze lepszych nastrojach niż zakończyły ubiegły rok. Branżowy subindeks Barometru EFL dla branży TSL na I kwartał tego roku wyniósł 58,1 pkt., o 5,4 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. Tak dobrego wyniku sektor nie odnotował od ponad 6 lat.
Podwoiła się liczba elektryków sprzedawanych na rynku wtórnym
W 2023 roku w Polsce oferowano do sprzedaży 9 676 samochodów elektrycznych, czyli o 124 proc. więcej niż w 2022 roku – wynika z raportu Barometr AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.
Coraz więcej firm planuje inwestować i sprzedawać
09.01.2024 16:42
Pierwszy tegoroczny odczyt Barometru EFL wyniósł 52,5 pkt. i jest o 2,1 pkt. wyższy niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku i o 4 pkt. wyższy niż rok temu. Wartość wskaźnika rośnie już trzeci kwartał z rzędu. Eksperci EFL zwracają uwagę, że tak dobrego „otwarcia roku” nie mieliśmy od 6 lat.
Ponad 2 mln ofert aut na wtórnym rynku w 2023 roku
03.01.2024 11:34
W grudniu 2023 roku w Polsce oferowano 198 740 aut z drugiej ręki, o 1 998 więcej w stosunku do listopada ub.r. W całym 2023 roku na rynku wtórnym oferowano na sprzedaż 2 036 602 auta, o 297 314 więcej niż w roku 2022 – wynika z raportu Barometr AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.
Romet MC-1 model 2022! Jak sam zbudowałem prototyp polskiego motocross?
03.01.2024 9:59
Przenosimy się do roku 2022 kiedy to w małym garażu na Śląsku podjęto próbę wynalezienia koła na nowo. Trafiając na artykuł o Romecie MC-1 na portalu Ścigacz.pl w głowie pojawia się myśl: "o fajnie by było mieć coś takiego w swojej kolekcji". A, że lubię takie tematy, postanowiłem spróbować to wskrzesić. Dodatkową motywacją było to, że przeglądając stare fora internetowe wiele osób pisało, że chciało zacząć, albo zaczęło budować replikę, jednak nigdy nie pojawiły się żadne zdjęcia z prac, a tym bardziej got
Prototypowy Romet MC-1 odtworzony w garażu fana polskiej motoryzacji
03.01.2024 9:36
Wszystko zaczęło się od zakupu ramy, która była elementem wyjściowym całej repliki i wymagała sporych przeróbek. Główna modyfikacja polegała na dorobieniu górnej belki, o której mowa w poprzednim akapicie, skonstruowaniu "subframe'u" z mocowaniami elementów tłumiących z WSK, oraz zamontowaniu schowka. Największą zagwozdką było wymyślenie z czego zaadaptować lagi do przedniego zawieszenia. I tutaj znowu pojawiły się archaiczne fora internetowe, na których wszyscy upierali się, że przód to S
Tagi: Romet
Źródło:
www.scigacz.pl
reklama