Arabia Saudyjska kolejnym kierunkiem MotoGP
15.05.2025 9:54
MotoGP szykuje się do powrotu na Węgry po ponad trzech dekadach przerwy. W dniach 22–24 sierpnia 2025 roku odbędzie się Grand Prix Węgier na nowoczesnym torze Balaton Park Circuit, położonym w pobliżu jeziora Balaton. Obiekt o długości 4,115 km i 16 zakrętach ma już zaplanowaną inaugurację podczas rundy World Superbike w lipcu tego roku. Wraca …
Źródło:
motogp.pl
Używany Hyundai Grandeur IV: koreański konkurent Toyoty Camry

Hyundai Grandeur – czyli komfort, mnóstwo miejsca i spory benzynowy silnik pod maską, cechy przez lata pożądane przez klientów w Stanach Zjednoczonych. Na naszym rynku wtórnym używany flagowiec Hyundaia to egzotyczna propozycja, ale warto dostrzec jej zalety, nie zapominając o wadach.
12.05.2025 14:00

Hyundai Grandeur – czyli komfort, mnóstwo miejsca i spory benzynowy silnik pod maską, cechy przez lata pożądane przez klientów w Stanach Zjednoczonych. Na naszym rynku wtórnym używany flagowiec Hyundaia to egzotyczna propozycja, ale warto dostrzec jej zalety, nie zapominając o wadach.
Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland powraca na „ardeński rollercoaster”
Po inauguracji sezonu na Imoli w północnych Włoszech puchar Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland „odwiedza” kolejny tor Formuły 1: trzeci i czwarty wyścig sezonu 2025 odbędzie się na Circuit de Spa-Francorchamps. W piątek i sobotę, w ramach programu wsparcia dla belgijskiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), pucharowe 911 GT3 Cup wystartują w dwóch 30-minutowych sprintach.
Kultowy tor, położony w trójkącie między miastami Spa, Stavelot i Malmedy, nie bez powodu jest nazywany „ardeńskim rollercoasterem” – zawdzięcza to zmianom wysokości i kombinacjom szybkich łuków.
Robert de Haan nieźle zna Circuit de Spa-Francorchamps – podobnie jak jego główni rywale w mistrzostwach kierowców. Należy do nich Francuz Marvin Klein z tej samej ekipy, obecnie drugi w klasyfikacji, który w zeszłym sezonie wygrał tutaj wyścig międzynarodowego pucharu Porsche Mobil 1 Supercup.
Z kolei Junior Porsche Theo Oeverhaus podczas ostatniej rundy niemieckiego Carrera Cup na Spa dwa lata temu zajął szóste i siódme miejsce.
Matheus Ferreira aktualnie prowadzi w tabeli debiutantów. Brazylijczyk, który ściga się dla włoskiego zespołu Target, jest również najwyżej sklasyfikowanym kierowcą z puli talentów Carrera Cup. Do programu rozwoju juniorów Porsche Deutschland należy także Emely de Heus (ID Racing) z Niderlandów, pierwsza kobieta startująca w pucharze. W klasyfikacji ProAm prowadzi Michael Essmann – niemiecki biznesmen rywalizujący 911 GT3 Cup dla Team75 Bernhard, ekipy ambasadora marki Porsche i zwycięzcy Le Mans Timo Bernharda.
W trzecim i czwartym wyścigu tegorocznego sezonu do 28 stałych zawodników dołączą dwaj kierowcy gościnni. Jednym z nich jest Mikel Azcona, były zwycięzca europejskich i światowych mistrzostw samochodów turystycznych (ETCC i WTCC). Ścigając się w barwach zespołu Hadeca Racing, Hiszpan udowodnił swój talent już na Imoli. W zaledwie drugim starcie tylnonapędowym Porsche 911 GT3 Cup o mocy około 375 kW (510 KM) ten specjalista od przedniego napędu zajął dziewiąte miejsce.
Jazda na paliwie syntetycznym
Aby ograniczyć emisję CO2 w motorsporcie, podczas wszystkich ośmiu wyścigowych weekendów sezonu 2025 samochody startujące w pucharze Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland korzystają z syntetycznego paliwa DTM Pro Climate. Po raz pierwszy używa go również ADAC w seriach DTM, ADAC GT Masters i GT4 Germany.
Tor wyścigowy: Circuit de Spa-Francorchamps (Belgia)
Tor Circuit de Spa-Francorchamps od 1925 roku z przerwami gości Grand Prix Belgii. Po ostatniej renowacji w 2007 roku z pierwotnej długości blisko 15 kilometrów został skrócony o około połowę. Obecna wersja mierzy 7,004 km i ma kilka światowej sławy zakrętów, w tym kombinację zjazdów i podjazdów Eau Rouge o około 15-procentowym nachyleniu.
Po raz ostatni niemiecki puchar Carrera Cup odbył się na Spa-Francorchamps w 2023 roku. Zwycięstwa w wyścigach świętowali wtedy Harry King (Allied-Racing) i Loek Hartog (GP Elite). Zarówno Brytyjczyk, jak i Niderlandczyk nie startują już w pucharze.
Po inauguracji sezonu na Imoli w północnych Włoszech puchar Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland „odwiedza” kolejny tor Formuły 1: trzeci i czwarty wyścig sezonu 2025 odbędzie się na Circuit de Spa-Francorchamps. W piątek i sobotę, w ramach programu wsparcia dla belgijskiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), pucharowe 911 GT3 Cup wystartują w dwóch 30-minutowych sprintach.
Kultowy tor, położony w trójkącie między miastami Spa, Stavelot i Malmedy, nie bez powodu jest nazywany „ardeńskim rollercoasterem” – zawdzięcza to zmianom wysokości i kombinacjom szybkich łuków.
„To dla mnie zdecydowanie najważniejszy moment sezonu” – mówi Robert de Haan, który nie może doczekać się już występu na Spa. 18-letni Niderlandczyk z niemieckiego zespołu Proton Huber Competition po dwóch zwycięstwach na Imoli zmierza do Belgii jako lider mistrzostw.
„Długie proste gwarantują emocjonujące pojedynki z wykorzystaniem strumienia aerodynamicznego i oferują dobre okazje do wyprzedzania. No i oczywiście Eau Rouge – jeden z najtrudniejszych, a zarazem najfajniejszych zakrętów w całym roku”.
Robert de Haan nieźle zna Circuit de Spa-Francorchamps – podobnie jak jego główni rywale w mistrzostwach kierowców. Należy do nich Francuz Marvin Klein z tej samej ekipy, obecnie drugi w klasyfikacji, który w zeszłym sezonie wygrał tutaj wyścig międzynarodowego pucharu Porsche Mobil 1 Supercup.
Z kolei Junior Porsche Theo Oeverhaus podczas ostatniej rundy niemieckiego Carrera Cup na Spa dwa lata temu zajął szóste i siódme miejsce.
„To jeden z najbardziej kultowych i wymagających torów na świecie” – opowiada Niemiec z zachwytem.
„Połączenie szybkich zakrętów, zmian wysokości i legendarnych fragmentów takich jak Eau Rouge sprawia, że każde okrążenie jest absolutnym przeżyciem”. Oeverhaus, który jeździ dla Bonk Motorsport, jest obecnie trzeci w klasyfikacji.
Matheus Ferreira aktualnie prowadzi w tabeli debiutantów. Brazylijczyk, który ściga się dla włoskiego zespołu Target, jest również najwyżej sklasyfikowanym kierowcą z puli talentów Carrera Cup. Do programu rozwoju juniorów Porsche Deutschland należy także Emely de Heus (ID Racing) z Niderlandów, pierwsza kobieta startująca w pucharze. W klasyfikacji ProAm prowadzi Michael Essmann – niemiecki biznesmen rywalizujący 911 GT3 Cup dla Team75 Bernhard, ekipy ambasadora marki Porsche i zwycięzcy Le Mans Timo Bernharda.
W trzecim i czwartym wyścigu tegorocznego sezonu do 28 stałych zawodników dołączą dwaj kierowcy gościnni. Jednym z nich jest Mikel Azcona, były zwycięzca europejskich i światowych mistrzostw samochodów turystycznych (ETCC i WTCC). Ścigając się w barwach zespołu Hadeca Racing, Hiszpan udowodnił swój talent już na Imoli. W zaledwie drugim starcie tylnonapędowym Porsche 911 GT3 Cup o mocy około 375 kW (510 KM) ten specjalista od przedniego napędu zajął dziewiąte miejsce.
„Circuit de Spa-Francorchamps jest najdłuższym z ośmiu torów w tegorocznym kalendarzu Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland. Miks długich prostych i szybkich zakrętów to dla kierowców szczególne wyzwanie, a temperaturę rywalizacji często dodatkowo podnosi nieprzewidywalna pogoda. Ponieważ ścigamy się jako wsparcie dla Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), spodziewam się pokaźnej liczby widzów” – powiedział Thorsten Rückert, menedżer projektu Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland.
Jazda na paliwie syntetycznym
Aby ograniczyć emisję CO2 w motorsporcie, podczas wszystkich ośmiu wyścigowych weekendów sezonu 2025 samochody startujące w pucharze Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland korzystają z syntetycznego paliwa DTM Pro Climate. Po raz pierwszy używa go również ADAC w seriach DTM, ADAC GT Masters i GT4 Germany.
Tor wyścigowy: Circuit de Spa-Francorchamps (Belgia)
Tor Circuit de Spa-Francorchamps od 1925 roku z przerwami gości Grand Prix Belgii. Po ostatniej renowacji w 2007 roku z pierwotnej długości blisko 15 kilometrów został skrócony o około połowę. Obecna wersja mierzy 7,004 km i ma kilka światowej sławy zakrętów, w tym kombinację zjazdów i podjazdów Eau Rouge o około 15-procentowym nachyleniu.
Po raz ostatni niemiecki puchar Carrera Cup odbył się na Spa-Francorchamps w 2023 roku. Zwycięstwa w wyścigach świętowali wtedy Harry King (Allied-Racing) i Loek Hartog (GP Elite). Zarówno Brytyjczyk, jak i Niderlandczyk nie startują już w pucharze.
Oliveira o nowych zasadach dla kontuzjowanych: „Sensowne, ale czy opłacalne?”
Miguel Oliveira skomentował niedawne zmiany w przepisach MotoGP, które umożliwiają kontuzjowanym zawodnikom przeprowadzanie prywatnych testów. Portugalski zawodnik, powracający po urazie odniesionym w Argentynie, uznał tę zmianę za pozytywną w niektórych, określonych przypadkach, ale ma obawy odnośnie wysokich kosztów w przypadku takowych testów. Zapytany o opinię na temat nowych przepisów dla kontuzjowanych zawodników, Oliveira powiedział: „Powiedzmy, …
Dyrektor Ducati: „Warto pamiętać, że nie rywalizujemy na równych zasadach”
Choć na najwyższym stopniu podium zabrakło Marca Marqueza i Francesco „Pecco” Bagnai, Ducati miało powody do dumy. Alex Marquez, reprezentujący zespół Gresini, zapewnił w GP Hiszpanii włoskiej marce sukces, który zrównał ją z rekordem Hondy – 22 zwycięstwami z rzędu. Patrząc na formę motocykli Desmosedici i ich kierowców, wszystko wskazuje na to, że ta seria …
Wybraliśmy 10 nowoczesnych diesli, na które trzeba uważać. Koszty mogą być bardzo wysokie
Na listach silników podwyższonego ryzyka zawsze przewijają się te same silniki sprzed lat. O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą, jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.
Tagi: ADAC
Źródło:
www.auto-swiat.pl
CEO Racing Bulls twierdzi, że Lawson wraca do siebie po degradacji z Red Bulla
CEO Racing Bulls twierdzi, że Liam Lawson odzyskuje dawny wigor po degradacji z zespołu Red Bulla.
19.04.2025 9:59

Verstappen poprowadził procesję w GP Japonii 2025

Max Verstappen pewnie wygrał wyścig o GP Japonii 2025 przed dwoma kierowcami McLarena. Przy zerowej degradacji opon i braku losowych zdarzeń, wyścig przypominał procesję, brakowało […]
Na znajduje się więcej artykułów na temat Formuły 1.
13.04.2025 10:22

Max Verstappen pewnie wygrał wyścig o GP Japonii 2025 przed dwoma kierowcami McLarena. Przy zerowej degradacji opon i braku losowych zdarzeń, wyścig przypominał procesję, brakowało […]
Na znajduje się więcej artykułów na temat Formuły 1.
Niemiecki ADAC pokazał nową listę najczęściej psujących się aut. Zaskoczeń nie ma końca
Powiedzieć, że w najnowszym raporcie awaryjności ADAC 2025 jest sporo niemspodzianek, to jak nic nie powiedzieć. Nie chodzi tylko o szczegółowe dane dotyczące usterkowości samochodów elektrycznych. Sporo dzieje się też w rankingu najbardziej i najmniej awaryjnych modeli w poszczególnych klasach. Zapnijcie pasy.
Tagi: ADAC
Źródło:
www.auto-swiat.pl
Harley-Davidson Softail Standard z 2003. Pierwszy customowy projekt Malbora z Czarciego Garażu
04.04.2025 20:37
Choć Łukasz Śniadach zwany przez przyjaciół "Malborem" dłubie w motocyklach niemal przez całe życie, a własny warsztat "Czarci Garaż" prowadzi od 2017 roku, w customizing wkręcił się stosunkowo niedawno. Pierwszym projektem, który wyjechał z jego warsztatu jest Harley-Davidson, którego widzicie na zdjęciach. Nic dziwnego, że w tym przypadku motocykl otrzymał ksywkę "Pierworodny".