Kilka wniosków z jazd próbnych

07.10.2019 10:21

<b>Foto:</b> www.youtube.com
Foto: www.youtube.com

Jako, że skończył mi się leasing Mazdy, powolutku rozglądam się co na rynku aut piszczy...
Z Mazdy jestem zadowolony, nic złego się nie dzieje, ale jak coś mnie ujmie to na kolejną ratę ok 2-3k PLN netto mogę sobie pozwolić...
Ale powiem szczerze nic mnie na razie nie ujeło...
Jeździłem:
- Lexem NX,
- Mazdą CX5,
- VW Tiguanem,
- Skodą Kodiaq,
- Mercem GLC suv,
- Alfą Stelvio,
- Audi Q5,
- Jeepem Cheerokee,
- DS7 crossback,
- Honda CRV.
Wszystkie benzynowe + automat min. 190KM
W kolejce czekają jeszcze X3, Discovery Sport/Velar, XC60, 5008, RAV4, Tarraco i może F-Pace...
Choć mam wrażenie, że jednak będę przekonywał żonę, że zwykłe kombi klasy średniej nie jest złe... Bo w 90% tych Suvów siedzi się i tak jak w zwykłej klasie średniej, widoczność do tyłu jest gorsza, a bagażnik jednak mimo danych papierowych mniejszy (a poza tym Superb to np. inna liga wykończenia przy Kodiaq, a Arteon przy Tiguanie)...
Generalnie na razie po tych jazdach i rozmowach o ofertach jestem mocno zawiedziony.
Kilka wniosków:
1) mam aktualnie zajebiście wyposażane auto (poza AWD mam chyba wszystko poniżej, a nawet więcej),
Podczas ofertowania handlowcom zrobiłem listę rzeczy must have:
- silnik benzynowy >190KM + skrzynia automatyczna,
- napęd AWD (jak kiosk to choć z napędem),
- skórzana tapicerka,
- android auto,
- adaptacyjny tempomat,
- monitoring ruchu poprzecznego przy cofaniu,
- macierzowe LEDy z automatycznym wyłączaniem stref,
- HUD,
- elektryczne sterowane fotele z pamięcią dla kierowcy,
- i koła z felgami min. 19cali,
i mniej ważne:
- zewn. kolor nie czarny/b.ciemny,
- wnętrze brąz/ew. czerń
- odtwarzacz CD/DVD w jednostce medialnej,
- obsługa nawigacji z Android Auto z kierownicy,
- podgrzewane i wentylowane fotele, najlepiej i z przodu z tyłu,
- jak najmniej funkcji obsługiwanych dotykowo...
No to jedyne auto które bez problemu wszystko to miało i cena nie rosła do ponad 200k PLN po rabacie to była Mazda CX-5, kolejne których cena była akceptowalna i/lub brakowało pojedynczych elementów to były VW, Honda i Skoda...
Premium cenowo zaczyna się przyzwoicie, oferta leasingu lepiej niż ok, ale jak przychodzi do kompletowania listy powyżej to wychodzą kwiatki... Cena rośnie niczym ciśnienie mojej żonie jak wspominam o nowym aucie... Taki GLC po przekroczeniu 250k PLN po rabacie dopiero miał większość z listy powyżej... Generalnie kupno premium to zgoda na kompromisy, lub zgoda na znacznie większą ratę, lub zgoda na wynajem bez nawet planów wykupu (wartość rezydualna takiego GLC po 3latach to 70% w stosunku do ceny po rabacie)
Naprawdę myślałem o przesiadce na premium, ale w tej klasie cenowej nie ma niestety żadnych przewag... Wykończenie też nic nadzwyczajnego... Podstawowe wersje to wszędzie pianoblack w metrach kwadratowych i zero miękkich obić choć udających skórę na desce, tunelu, drzwiach...
2) Po raz kolejny pewnie włożę w kij w mrowisko, ale nie ma to jak responsywność pary wolnossący mocny silnik benzynowy + klasyczny AT... W Mercu (i to wersji 258KM) nawet włączając tryb Sport+ miałem po mieście brak tego dynamizmu ruszania, włączania się, zmiany pasa, bo zawsze był lag na gazie (o trybie Comfort nie wspominam bo najpierw myślałem, że coś się zepsuło)... we wszystkich DSG tak samo, albo i jeszcze gorzej...
A najlepiej pod względem dynamiki, reakcji na gaz, czucia auta itd. jeździło mi się Mazdą i Alfą (ale nie dziwota bo 280KM i najmniejszy lag po Maździe). Auta mocniejsze wykazywały się dopiero po wyjeździe na autostradę/obwodnice, >140km/h i dopiero wtedy i to dla aut >250KM czułem, że na codzień jeżdżę gorszym autem...
3) Dealerzy mają straszną presje na wciskanie diesli... chyba ucieczka od diesli jest większa niż przypuszczali... Mercedes ma ofertę o ok. 10-15k PLN lepszą na diesla w odpowiednich pakietach... W Alfie i markach grupy VW też większe rabaty zaproponowali dla diesla...
4) Na ten moment faworytem jest pozostawienie starej Mazdy, a wydanie ew. rat na pare drobiazgów do niej:
- BBK z adapterami pod hamulce z Megane RS,
- poprawa wyciszenia i audio,
- dodanie opcji elektrycznej klapy.
Ale jak bym miał wybrać z aut którymi do tej pory jeździłem to wybierałbym między
CX-5, Stelvio (tutaj ze względu na rabaty), CRV, a Tiguanem ale chyba jednak Allspace...
Reszta albo za droga, albo coś mi nie pasowało...
Kurcze, szkoda, że UE blokuje w Maździe wprowadzenie 2.5T u nas...
silnik z responsywnością mojego, ale z zapasem stada koni i Nm z doładowania to byłby ideał...
A co wy byście wybrali i dlaczego?

Więcej w serwisie forum.gazeta.pl

Kod z obrazka
Komentarze (0):
reklama
Kontakt z nami